Τετάρτη 6 Ιουλίου 2016

Παρελθόν το «δάσκαλος και τμήμα»;

Ταξιδεύοντας προς Αθήνα για να ξεκινήσουμε εναν νέο κύκλο επαφών, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα όσα λαμβάνουν χώρα αυτή την περίοδο, την  οποία εξ αρχής είχαμε προσδιορίσει ως εξαιρετικά σημαντική.
Με το νέο τύπου σχολείο, μειώνονται οι ώρες των  διδακτικών αντικειμένων των τάξεων, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πλέον πλεονάζουσες ώρες για τους δασκάλους. Το υπουργείο παιδείας δεν έχει ξεκαθαρίσει και γνωστοποιήσει ακόμα, τον τρόπο με τον οποίο θα καλυφθούν αυτές οι ώρες.
Σε όλες τις συναντήσεις μας μέχρι τώρα, είχαμε τη διαβεβαίωση ότι ΕΝΑΣ δάσκαλος θα κάνει τα μαθήματα του τμήματός του. Κάθε τμήμα κι ένας δάσκαλος δηλαδή.
Τις τελευταίες μέρες και μετά από έναν κύκλο τηλεφωνικών συνομιλιών, περιήλθε σε γνώση  μας πως υπάρχουν σκέψεις για υπεύθυνο δάσκαλο του τμήματος μόνο ΣΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ. Αυτό σημαίνει ότι μελετάται το ενδεχόμενο να καλυφθούν διδακτικά αντικείμενα σε τμήματα με ώρες δασκάλων που περισσεύουν, με τη δικαιολογία ότι τα μαθήματα αυτά είναι «δευτερεύοντα».
Εξίσου ανησυχητικό είναι και το γεγονός ότι οι περιφερειακοί διευθυντές υπολόγισαν τα οργανικά κενά του κάθε ΠΥΣΠΕ με βάση τις ώρες που περίσσεψαν. Δεν έκοψαν μόνο τα οργανικά κενά των υπεύθυνων ολοήμερων αλλά έκοψαν και το «δάσκαλος και τμήμα», υπολογίζοντας αθροιστικά τις πλεονάζουσες ώρες. Το αποτέλεσμα; Μόλις 980 κενά αντί για 2750!
Συνδυάζοντας τα παραπάνω βλέπουμε πως ο δάσκαλος, από βασικός πυλώνας του δημοτικού σχολείου, υποβαθμίζεται σε εναν εκπαιδευτικό που θα συμπληρώνει ώρες διδάσκοντας διαφορετικά αντικείμενα,  σε διαφορετικά  τμήματα, διαφορετικές τάξεις και μάλλον και σε διαφορετικά σχολεία.
Είναι περιττό να αναφέρουμε τον τρομερό αντίκτυπο που θα έχει αυτή η αντιπαιδαγωγική τακτική πρώτα στα σχολεία μας και μετά στο εργασιακό μας μέλλον.
Όλα αυτά τη στιγμή που ο κ. Υπουργός δηλώνει ότι επιδιώκει την απογυμνασιοποίηση  του δημοτικού σχολείου!!!
Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ να ανεχθούμε τέτοια σχέδια, ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ να ανεχθούμε την απαξίωση του παιδαγωγικού ρόλου του δασκάλου στο δημοτικό σχολείο και  καλούμε σε εγρήγορση για όποια κίνηση χρειαστεί να γίνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου