Δευτέρα 3 Απριλίου 2017

Ας κοιτάξουμε μπροστά τις μάχες που έρχονται!

ΠΑ.Σ.Α.Δ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Αριθμός Μητρώου Σωματείων Πρωτοδικείου Θηβών: 912/2016
Αριθμός Εγκριτικής Διάταξης : 11/2016
Email:pasadask@gmail.com



Ο ΠΑΣΑΔ σχολιάζει :

Συνάδελφοι, δημοσιοποιώντας την επιστολή μας προς τον Υπουργό και την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης για την τροπολογία στην Ειδική Αγωγή, παρακολουθήσαμε την ανταλλαγή απόψεων και που ακολούθησε και έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:

- Ελάχιστοι στάθηκαν στον κίνδυνο που είναι ορατός πλέον, τόσο για τους αναπληρωτές όσο και για τους μόνιμους (βλ. ανακοίνωση και θέση ΔΟΕ), από την επιχειρούμενη απομείωση-κατάργηση του βασικού πτυχίου και την πριμοδότηση, έναντι αυτού, κάθε είδους κριτηρίων που θα ορίζονται από τον...εκάστοτε Υπουργό. Οι επιπτώσεις των παραπάνω, όπως τονίσαμε, θα είναι καταλυτικές για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση!!!

- Το να εκφράζονται και να υποστηρίζονται διαφορετικές απόψεις (με την προσήκουσα στην ιδιότητά μας ευπρέπεια) πρέπει να καταλάβουμε πως είναι στοιχειώδης δημοκρατική διαδικασία που δεν μπορεί να μας χωρίζει σε στρατόπεδα. Αυτήν την παθογένεια που κληρονομήσαμε ας μην την διαιωνίσουμε! Έχουμε το επίπεδο ώστε να μπορούμε να συμπλεύσουμε και με τις μικροδιαφορές μας. Άλλωστε άμεσα μπροστά μας είναι ο δύσκολος αγώνας για μόνιμους διορισμούς, όλων των ειδικοτήτων κι ο οποίος πρέπει να είναι δυναμικός κι επίμονος.

- Έχουμε γράψει πολλές φορές και θα το γράψουμε ακόμη μία.
Ο ΠΑΣΑΔ, σε αντίθεση με άλλους, δεν είναι σύλλογος ταμπέλα κι αυτό ξενίζει και στεναχωρεί πολλούς, μεταξύ αυτών και το Υπουργείο. 
Σε αντίθεση με άλλους ο ΠΑΣΑΔ δεν ανήκει σε παράταξη ή κόμμα. 
Σε αντίθεση με άλλους ο ΠΑΣΑΔ δεν εξυπηρετεί προσωπικές φιλοδοξίες και σκοπιμότητες. 
Απελεύθερος απ' όλα τα παραπάνω, προχωρά μ' έναν και μόνο στόχο, τον οποίο πρώτος και μόνος διατύπωσε, τον διορισμό όλων των αναπληρωτών που έχουν προϋπηρεσία, σταδιακά, μέσα στην επόμενη τριετία με ταυτόχρονη εξασφάλιση της εργασίας τους και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.

Κατανοούμε την αγωνία και τους φόβους όλων κι ακόμη περισσότερο των 800 περίπου άνεργων φέτος συναδελφων για τους οποίους δεν σταματήσαμε στιγμή να διεκδικούμε την πρόσληψή τους. Πριν ο καθένας μας διαμαρτυρηθεί, ας σκεφτεί πως αύριο μ'ένα νέο τέχνασμα του Υπουργείου μπορεί να βρεθεί στη θέση τους.
Ας παραμερίσουν όλοι λοιπόν τα μικροσυμφέροντα τους κι ας κοιτάξουμε μπροστά τις μάχες που έρχονται.
Αυτό πρέπει να γίνει!

ΠΑΣΑΔ

Κυριακή 2 Απριλίου 2017

Επιστολή του ΠΑΣΑΔ για την ειδική αγωγή

ΠΑ.Σ.Α.Δ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Αριθμός Μητρώου Σωματείων Πρωτοδικείου Θηβών: 912/2016
Αριθμός Εγκριτικής Διάταξης : 11/2016
Email:pasadask@gmail.com


Προς τον Υπουργό Παιδείας
Κοινοποίηση: Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων Βουλής.

Κύριε Υπουργέ,
Με την κατάθεση και ψήφιση της τροπολογίας για την Ειδική Αγωγή βλέπουμε για πρώτη φορά να ακυρώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο και την αντικατάστασή του με "προσόντα" τα οποία εμφανίζονται ως ιδιαιτέρως βαρύνουσας σημασίας και σπουδαιότερα του βασικού τίτλου σπουδών.
Έχουμε δηλαδή εδώ τον ίδιο τον Υπουργό να υποβαθμίζει τις αντίστοιχες πανεπιστημιακές δομές (εν προκειμένω της ΕΑΕ) και να προκρίνει-προτρέπει-νομοθετεί άλλες πρακτικές προκειμένου κάποιος να απασχοληθεί στον κλάδο αυτό.

Αυτό πέρα από την επιστημονική, λογική και ηθική αντίφαση στην συγκεκριμένη περίπτωση, εμπεριέχει νομικά κι έναν μεγαλύτερο κίνδυνο, αυτόν της γενίκευσης του.
Μια ζοφερή πραγματικότητα για τους αναπληρωτές δημιουργείται πλέον καθώς κανένας βασικός τίτλος σπουδών δεν εξασφαλίζει την εργασιακή συνέχεια στον κλάδο του καθενός από εμάς και πολύ περισσότερο την μονιμοποίησή του εκεί που έχει εργαστεί και προσφέρει, καθώς κάθε είδους "προσόντα" είναι δυνατό να μας πετάξουν έξω από την θέση που εργαζόμαστε σύμφωνα με τ’ αντικείμενα των σπουδών μας. Μια προβληματική και χαώδης εκπαίδευση θα είναι το παράγωγο.

Σας καλούμε Κύριε Υπουργέ ν’ αναθεωρήσετε και να μην προβείτε στην απαξίωση του βασικού τίτλου σπουδών, να μην λειτουργήσετε σαν μεταπράτης μεταπτυχιακών και να σεβαστείτε τόσο την θέση του συνόλου σχεδόν των αναπληρωτών όσο και της ΔΟΕ.
Αντιλαμβανόμενοι πως με ευθύνη του κράτους καθώς και λόγω έλλειψης σχολής στην ΕΑΕ, τόσα χρόνια συνάδελφοι προσέφεραν συνειδητά στην ειδική αγωγή, θεωρούμε αυτονόητη την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων ΠΕ70.50, ΠΕ60.50 και σε αυτό το πλαίσιο, την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας, από την επόμενη σχολική χρονιά, μόνο στον πίνακα που έχει προσφερθεί.

Θα προτιμούσαμε, Κύριε Υπουργέ, την ευαισθησία σας για την Ειδική Αγωγή να την δείχνατε έμπρακτα όταν από τις αρχές Δεκεμβρίου ζητούσαμε την μεταφορά των πλεοναζουσών πιστώσεων των προγραμμάτων ΕΣΠΑ στην παράλληλη στήριξη προκειμένου ν’ αποφορτιστούν παιδιά, γονείς κι εκπαιδευτικοί. Φτάσαμε αρχές Απριλίου, οι πιστώσεις ακόμη υπάρχουν και δικαίως αναρωτιέται κάποιος, μαζί κι εμείς, πού είναι (όχι η ευαισθησία πλέον γιατί προφανώς δεν υπάρχει) η μέριμνα του Υπουργείου και τι θα πείτε σ’ αυτά τα παιδιά και τους γονείς.

Κλείνοντας, έχουμε εκφράσει κατ’ επανάληψη το αίτημα για συνάντηση μαζί σας γιατί πιστεύουμε πως η άμεση επαφή και η ανταλλαγή απόψεων βοηθά τους ασκούντες την εξουσία να έχουν καλύτερη γνώση του αντικειμένου τους και των συνεπειών που απορρέουν από κάθε τους διοικητική πράξη. Ελπίζοντας πως αυτήν τη φορά θα γίνει αποδεκτό, αιτούμαστε άμεση συνάντηση για συζήτηση επί όλων των ανοιχτών θεμάτων που αφορούν τους αναπληρωτές.

Με εκτίμηση 
Το ΔΣ

Σάββατο 1 Απριλίου 2017

Δεν είμαστε εργαζόμενοι δεύτερης κατηγορίας!

ΠΑ.Σ.Α.Δ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Αριθμός Μητρώου Σωματείων Πρωτοδικείου Θηβών: 912/2016
Αριθμός Εγκριτικής Διάταξης : 11/2016
Email:pasadask@gmail.com

Στον εμπαιγμό του Υπουργείου απαντάμε δυναμικά. Είναι καιρός πια να διεκδικήσουμε μονιμοποίηση κι εργασιακά δικαιώματα. Δεν είμαστε εργαζόμενοι δεύτερης κατηγορίας!




Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

ΠΑΣΑΔ: Τακτική Γενική Συνέλευση και αρχαιρεσίες του Συλλόγου

ΠΑ.Σ.Α.Δ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Αριθμός Μητρώου Σωματείων Πρωτοδικείου Θηβών: 912/2016
Αριθμός Εγκριτικής Διάταξης : 11/2016
Email:pasadask@gmail.com




Την Πέμπτη 23 Μαρτίου και ώρα 18.00 πραγματοποιήθηκε Γενική Τακτική Συνέλευση του ΠΑΣΑΔ.

Στη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης, ο Πρόεδρος και τα μέλη του απερχόμενου προσωρινού Διοικητικού Συμβουλίου παρουσίασαν απολογιστική έκθεση των  πεπραγμένων του Συλλόγου και εισηγήθηκαν μετά το πέρας της συνέλευσης την πραγματοποίηση εκλογικής διαδικασίας προκειμένου ν αναδειχθεί το νέο ΔΣ του ΠΑΣΑΔ σύμφωνα με το καταστατικό του.

Τα μέλη του συλλόγου τοποθετήθηκαν για τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν μέχρι τώρα, τις ενέκριναν κι έκαναν δεκτή την εισήγηση του προεδρου για την πραγματοποίησή αρχαιρεσιών.

Εκτός των παραπάνω, η συνέλευση αποφάσισε τη συνέχιση του αγώνα μας για μόνιμους διορισμούς με ταυτόχρονη διασφάλιση της εργασιακής μας υπόστασης. Έδωσε την έγκριση για συνέχιση των δράσεων του Συλλόγου και την πραγματοποίηση κινητοποιήσεων από το νέο ΔΣ όποτε αυτό κριθεί αναγκαίο.

Οι αρχαιρεσίες του συλλόγου έλαβαν χώρα μετά το τέλος της συνέλευσης και από τα μέλη της εφορευτικής επιτροπής, μετά από την καταμέτρηση των ψήφων, ανακοινώθηκαν τα παρακάτω :

Για το Διοικητικό Συμβούλιο εκλέγονται:
Φερφυρής Βασίλειος
Θεμέλης Γεώργιος
Κατσαγάννη Παναγιώτα
Τσάμης Αχιλλέας
Πομποδάκης Γεώργιος

Για την Ελεγκτική Επιτροπή εκλέγονται:
Οικονόμου Πηνελόπη
Κυπαρισσίδη Σωτηρία
Τζόκας Ηλίας

Ο ΠΑΣΑΔ ευχαριστεί τα μέλη του τόσο για τη δυναμική τους παρουσία όσο και για τη συνεργασία τους κατά την πρώτη Τακτική Γενική Συνέλευση του συλλόγου.

ΠΑΣΑΔ

Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο αριθμοί

ΠΑ.Σ.Α.Δ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Αριθμός Μητρώου Σωματείων Πρωτοδικείου Θηβών: 912/2016
Αριθμός Εγκριτικής Διάταξης : 11/2016
Email:pasadask@gmail.com


Αντί άλλης εισαγωγής για την infographic αφίσα, αφήνουμε τη συνάδελφο Dimitra Dmk να μιλήσει. Εκείνο που εμείς λέμε είναι....
Είμαστε όλοι εδώ για να κάνουμε το δικό μας αύριο καλύτερο.
ΠΑΣΑΔ

«Τρέχουν ακόμα οι στρατιές των αναπληρωτών εδώ και εκεί, για να μάθουν τα παιδιά γράμματα. 
Τρέχουν με μάτια μισόκλειστα, θολά και χέρια γεμάτα βεβαιώσεις πτυχίων.
Όχι! Μη γελιέστε! Δεν είναι το νέο σχολείο που έρχεται. 
Είναι το ίδιο, γερνάει και γίνεται νήπιο πάλι. 
Ίσως να μη φταίει που λείπει η πρόοδος από το σχολείο.
Ίσως να φταίει που σταμάτησαν οι δάσκαλοι να πιστεύουν, να κυνηγούν και να διδάσκουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. 
Και έγιναν οι τάξεις σαν τσαντίρια και βγήκαν οι μαθητές αγρίμια και γίναν υπουργοί να κανονίζουν τα εκπαιδευτικά πράγματα.
Ποιο πανό ανέμιζε τότε, ποιο θα ανεμίσει πάλι; 
Ίδιο, μπαλωμένο και βρώμικο, για ακόμα μια φορά διηγείται τα παλιά και τα χειρότερα και επιμένει να μην προμηνύει τα καινούρια».

Πρόσκληση Γενικής Τακτικής Συνέλευσης

ΠΑ.Σ.Α.Δ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Αριθμός Μητρώου Σωματείων Πρωτοδικείου Θηβών: 912/2016
Αριθμός Εγκριτικής Διάταξης : 11/2016
Email:pasadask@gmail.com


Ο Πρόεδρος και το Δ.Σ. του ΠΑ. Σ. Α. Δ.  σύμφωνα με τα άρθρα 5, 6,  13, 14, 15, 16, 17 του ισχύοντος Καταστατικού του Συλλόγου, καλεί τα μέλη του σε Τακτική  Γενική  Συνέλευση  στις  23 Μαρτίου  2017, ημέρα Πέμπτη  και ώρα  18:00 μ.μ. . στην έδρα του Συλλόγου,  στο  1ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας, Δίρκης  18.

Θέματα Ημερήσιας  Διάταξης:
Α) Ανακοινώσεις του Δ.Σ., απολογισμός  και ενημέρωση της Γ.Σ. για τις δραστηριότητες  του Συλλόγου για το έτος 2016.
Β) Προϋπολογισμός-Προγραμματισμός Δράσεων και Δραστηριοτήτων για το έτος 2017.
Γ) Εκλογή εφορευτικής επιτροπής για αρχαιρεσίες.
Δ) Αρχαιρεσίες.
Όσα εγγεγραμμένα μέλη επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα για το ΔΣ ή ΕΕ, παρακαλούνται να επικοινωνήσουν μέχρι Σάββατο, 18/03 και ώρα 09.00 στο τηλέφωνο 6932267139.


Το Δ.Σ. του  ΠΑ. Σ. Α. Δ



Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2017

Πρόταση για την ενσωμάτωση των προσφύγων στο εκπαιδευτικό μας σύστημα

ΠΑ.Σ.Α.Δ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Αριθμός Μητρώου Σωματείων Πρωτοδικείου Θηβών: 912/2016
Αριθμός Εγκριτικής Διάταξης : 11/2016
Email:pasadask@gmail.com


Εισαγωγή - Αιτιολόγηση

Καθώς οι ΔΥΕΠ βρίσκονται σε σχεδόν πλήρη ανάπτυξη και το "προσχολικό έτος", ως απαιτούμενο της ένταξης των προσφύγων στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, όπως είχε τεθεί το καλοκαίρι, ολοκληρώνεται, οι αποφάσεις για το τι θα γίνει τον Σεπτέμβριο του '17 πρέπει να παρθούν από τώρα, προκειμένου να υπάρξει ο απαραίτητος χρόνος για τον σχεδιασμό της νέας σχολικής χρονιάς.
Είχαμε προειδοποιήσει γραπτώς και προφορικώς, πριν την έναρξη των ΔΥΕΠ, πως ήμασταν εναντίον αυτής της διαδικασίας γιατί γκετοποιούσε τους μαθητές και ταυτόχρονα θα στοχοποιούσε πρόσφυγες κι εκπαιδευτικούς. Δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε και στα δύο.
Παρακολουθώντας λοιπόν τα όσα γίνονται, μελετώντας τις παρατηρήσεις που μας στέλνουν οι συνάδελφοι που εργάζονται στις δομές κι ακολουθώντας την διεθνή πρακτική και τις επιταγές της παιδαγωγικής

Προτείνουμε :

Α) Τη συνέχιση της λειτουργίας των ΔΥΕΠ και τον επόμενο χρόνο μόνο για τα παιδιά που φέτος ήταν στην προσχολική ηλικία και λόγω τεχνικών δυσκολιών δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα που είχε σχεδιαστεί γι αυτά. Επίσης και για όσα είναι φέτος στην προσχολική ηλικία.

Β) Τη διασπορά σε όμορα σχολεία των προσφυγικών δομών, των μαθητών σχολικής ηλικίας και την ένταξή τους στην κανονικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Στα σχολεία αυτά ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ιδρύονται Τ.Υ. ανάλογα (προτείνεται εδώ το 1 προς 20) με τον αριθμό των προσφύγων που υποδέχονται και που λειτουργούν από την έναρξη του σχολικού έτους.
Στα τμήματα που εντάσσονται οι πρόσφυγες λαμβάνεται μέριμνα ώστε να υπάρχει βοηθός δασκάλου προκειμένου ν' αποσβεστούν εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί κραδασμοί.

Γ) Τη συνεχή επιμόρφωση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών των σχολείων υποδοχής των προσφύγων.

Σημειώνουμε εδώ πως, όπως και το καλοκαίρι, παραμένουμε αντίθετοι στην συνέχιση της λειτουργίας των ΔΥΕΠ (εκτός της περίπτωσης που αναφέρεται παραπάνω) καθώς και ουσιαστικά αποτελέσματα δεν είχαμε μέχρι τωρα και ο σχεδιασμός τους άφησε έντονη την εικόνα της επικίνδυνης, όπως εξελίχτηκαν τα πράγματα, άγνοιας και προχειρότητας.
Οφείλουμε όλοι να θυμηθούμε πως το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει απορροφήσει στο παρελθόν πληθώρα παιδιών μεταναστών και μελετώντας αυτή την εμπειρία να λειτουργήσουμε υποστηρικτικά προς το σχολείο και τον δάσκαλο όπου και εν κατακλείδι θα καταλήξουν όλα.

Γίνε μέλος στον ΠΑΣΑΔ: https://goo.gl/forms/9Kum0lGRw2bL5d9f2

ΠΑΣΑΔ

Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017

Απαιτούμε μόνιμους διορισμούς!

ΠΑ.Σ.Α.Δ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Αριθμός Μητρώου Σωματείων Πρωτοδικείου Θηβών: 912/2016
Αριθμός Εγκριτικής Διάταξης : 11/2016
Email:pasadask@gmail.com


Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017

Πρόταση του ΠΑΣΑΔ για επανασχεδιασμό του Ολοήμερου Σχολείου

ΠΑ.Σ.Α.Δ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Αριθμός Μητρώου Σωματείων Πρωτοδικείου Θηβών: 912/2016
Αριθμός Εγκριτικής Διάταξης : 11/2016
Email:pasadask@gmail.com



ΕΙΣΑΓΩΓΗ 

Μετά από μελέτη αλλά και με σύμβουλο την βιωματική σχέση που έχουμε ως εξ επαγγέλματος ασχολούμενοι  με το νέο τύπου ολοήμερο σχολείο, θεωρούμε ότι η αλλαγή  αυτή, πέραν του κοινού ωρολογίου προγράμματος όλων των σχολείων, δεν βελτίωσε κατ ελάχιστο την λειτουργία του ολοήμερου. 

Τα ολοήμερα σχολεία έγιναν κυρίως "παιδοφυλακτήρια" με ένα γαϊτανάκι εκπαιδευτικών ν’ ασχολούνται με σχετικά και μη με την ιδιότητά τους αντικείμενα. Δεν προάγουν αλλά  υποβιβάζουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο, αυτόν που σ’ όλες τις έρευνες ζητούν οι γονείς και  τον οποίο οραματιζόμαστε και θέτουμε ως κύριο σκοπό της λειτουργίας τους.

Παραθέτουμε λοιπόν το παρακάτω κείμενο εργασίας κι αυτό σημαίνει πως επιδέχεται τροποποιήσεις και βελτιώσεις, προς συζήτηση δείχνοντας όμως την κατεύθυνση προς την οποία, για εμάς, πρέπει να κινηθεί η λειτουργία του ολοήμερου σχολείου και προτείνοντας παράλληλα τρόπο υλοποίησης.

ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Α) Άρση των περιορισμών εγγραφής στο ολοήμερο. 
Το μέτρο αυτό έπληξε κυρίως όσους μαθητές είχαν ανάγκη την λειτουργία του ολοήμερου ως υποστηρικτική της μάθησής τους, παιδιά οικογενειών με προβλήματα (οικονομικά οικογενειακά, μορφωτικά, κοινωνικά) και παιδιά μεταναστών.

Β) Επαναφορά του υπεύθυνου δάσκαλου ολοήμερου.
Είναι πλέον απαιτητός από την εκπαιδευτική κοινότητα, σχολικούς συμβούλους και γονείς ως βασικό κι αναγκαίο δομικό στοιχειό της λειτουργίας του ολοήμερου.

Ο δάσκαλος αυτός ενημερώνεται για όλους τους μαθητές και τις ιδιαιτερότητές τους (διατροφικές, μαθησιακές κλπ.). Συνδέει το πρωινό πρόγραμμα με το ολοήμερο, γνωρίζει ακριβώς την ώρα αποχώρησης κάθε παιδιού και ποιος το παραλαμβάνει, την οικογενειακή του κατάσταση και τα πιθανά προβλήματα υγείας του, συμβάλλοντας έτσι στην εύρυθμη λειτουργία του ολοήμερου τμήματος.

Μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικοί αισθάνονται ασφάλεια, καθώς υπάρχει σταθερό σημείο αναφοράς, επικοινωνίας και συνεργασίας, όπως ο δάσκαλος της τάξης, καθ΄ όλη την περίοδο λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου.
Για τον ίδιο λόγο, θετικά θα επιδράσει και στους εκπαιδευτικούς που θα το πλαισιώνουν προκειμένου να συμπληρωθεί το ωράριό τους.

Ο υπεύθυνος δάσκαλος στο ολοήμερο, που δύναται να εκπονεί προγράμματα και να μεριμνά καθ όλη τη διάρκεια της χρόνιας για την υλοποίησή τους, συμπληρώνει το ωράριο του στο πρωινό με συνδιδασκαλία, όπως προέβλεπε το πρόγραμμα ΕΣΠΑ μέχρι σήμερα ή καλύπτει κενά που προκύπτουν καθημερινά στα σχολεία λόγω έκτακτων αδειών ή εκτελεί χρέη γραμματειακής υποστήριξης, πάντα εντός του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου εργασιακού ωραρίου του.

Γ) Ωρολόγιο πρόγραμμα ολοήμερου σχολείου. 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ - ΣΧΟΛΙΑ
13:15 – 13:45
σίτιση
 Στο υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα διατίθενται 45 λεπτά σίτισης, τα οποία θεωρούμε αρκετά καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί γι αυτή και μέρος ή ολόκληρο το πρώτο διάλειμμα.
13:45 – 13:55
διάλειμμα
13:55 – 14:30
1η ώρα μελέτη

14:30 – 14:40
διάλειμμα
.
14:40 – 15:15
2η ώρα μελέτη
Ολοκλήρωση εργασιών. Στην περίπτωση που κάποιοι μαθητές έχουν τελειώσει με τις εργασίες τους κι έχουν ελεγχθεί γι αυτές, μπορούν δια της μεθόδου της αλληλοδιδακτικής και υπό την επίβλεψη του δασκάλου να βοηθούν τους πιο αδύναμους. Αν δεν υπάρχουν εργασίες, ο χρόνος διατίθεται για εκπόνηση προγραμμάτων, όπως αυτά έχουν προκαθοριστεί σε συνεννόηση με τον υπεύθυνο δάσκαλο ολοήμερου.
15:15 – 15:25
διάλειμμα
1η αποχώρηση


15:25 – 16:00
3η ώρα απασχόληση
 "Ευέλικτη",  η τελευταία ώρα στο ολοήμερο που οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων απασχολούν τους μαθητές με καινοτόμα (πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας κλπ.) προγράμματα. Των προγραμμάτων αυτών, αναλαμβάνει το σχεδιασμό (από την αρχή της σχολικής χρονιάς) και την εποπτεία για την υλοποίησή και την ολοκλήρωση, ο υπεύθυνος δάσκαλος ολοήμερου και μπορεί να είναι περισσότερα από ένα(1). Επίσης  μπορεί να εκπονήσει διαφορετικό πρόγραμμα, ανάλογα με την ηλικία των παιδιών και τα τμήματα, του οποίου τα χαρακτηριστικά θα είναι η βιωματικότητα, ανάπτυξη και καλλιέργεια κριτικής σκέψης, διαθεματικότητα κλπ.





















































ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η ώρα σίτισης χρεώνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι συνεχίζουν το ωράριο τους στο ολοήμερο.

ΣΤΟΧΟΣ


Να επαναφέρουμε στο ολοήμερο την παιδαγωγική του διάσταση κάνοντάς το ταυτόχρονα ένα σύγχρονο, ανοιχτό σχολείο, που θ’ αγκαλιάζει όλα τα παιδιά, θα αποτελεί φάρο γνώσης και καινοτομίας.

Γίνε μέλος στον ΠΑΣΑΔ: https://goo.gl/forms/9Kum0lGRw2bL5d9f2