Παρασκευή 12 Αυγούστου 2016

Ενημέρωση από ΠΑ.Σ.Α.Δ για θέματα επικαιρότητας

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Email:pasadask@gmail.com

ΟΠΣΥΔ: Για να ξεκαθαριστεί. Είχαμε ζητήσει, η πρόσληψη στις προσφυγικές δομές να γίνεται με επιλογή του αναπληρωτή, προκειμένου ν αποφύγουμε δυσάρεστες καταστάσεις. Σ αυτό το αίτημα ουσίας, το οποίο είναι καταγεγραμμένο στη σελίδα μας και διατυπωμένο στο συνέδριο της ΔΟΕ, συμφώνησε η διεύθυνση του ΕΣΠΑ. Περιμένουμε λοιπόν την εγκύκλιο για τη στελέχωση των δομών, όπου εκεί θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα κάθε αναπληρωτής, που επιθυμεί ή δεν επιθυμεί να εργαστεί μέσα στις δομές, ανάλογα να τσεκάρει το αντίστοιχο κουτάκι που θα εμφανιστεί στην αίτηση του. Υπ αυτή την έννοια μπορεί να ανοίξει ο ΟΠΣΥΔ, με την έκδοση της εγκυκλίου, μόνο για το παραπάνω και σύμφωνα με όσα έχουμε αιτηθεί και συζητήσει.

Φάσεις προσλήψεων: Ήταν και παραμένει σταθερό αίτημα του Συλλόγου η πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών να είναι η μεγαλύτερη. Σ’ αυτό είμαστε προσανατολισμένοι, μιας και εκτός από λειτουργικό το θεωρούμε και δίκαιο. Εξ όσων γνωρίζουμε κι ο προγραμματισμός του Υπουργείου δεν έχει αλλάξει και για τον λόγο αυτό πιέζουμε ώστε το σύνολο των Τ.Υ. να έχουν ιδρυθεί και να μπουν στην πρώτη, μεγάλη φάση.  

Οι προσλήψεις στις δομές θα γίνονται, όπως είναι λογικό, σταδιακά ωσότου αυτές καταστούν πλήρως λειτουργικές. Αυτό κάνει την πρόβλεψη του αριθμού των εκπαιδευτικών που θα απασχοληθούν, το χρόνο μετακίνησης τους και κατ επέκταση των αναπληρωτών που θα προσληφθούν, όπως έχουμε ξαναγράψει, δύσκολη.

Πίνακες: Τη βεβαιότητα πως οι προσλήψεις του Σεπτεμβρίου θα γίνουν με κυρωμένους από τον ΑΣΕΠ πίνακες κι όχι με προσωρινούς, μας δίνουν οι μόνο (!) 200 περίπου ενστάσεις ΠΕ60 και 70 που έχουν συνολικά κατατεθεί.

Τροπολογία Ειδικής Αγωγής: Παρά τα θετικά της σημεία χρειάζεται ακόμη δουλειά. Ο σύλλογος επιφυλάσσεται, μετά και τις αντιδράσεις που έχουν προκύψει και θα τοποθετηθεί επί του τελικού κειμένου της.

Συνάδελφοι, θεωρήσαμε αναγκαία την παρέμβασή μας για να θέσουμε την επικαιρότητα στο σωστό της πλαίσιο. Θα παροτρύναμε όσους συναδέλφους θέλουν ν’ ασχολούνται συλλογικά και να ανακοινώνουν για θέματα αναπληρωτών της Α/βαθμιας, να μην ανακοινώνουν κάτι για το οποίο δεν είναι σίγουροι.  Δεν αρνηθήκαμε ποτέ και σε κανένα την πληροφόρηση.
Σας ευχόμαστε να περάσετε καλά το τριήμερο και από την άλλη εβδομάδα συντονιζόμαστε μιας και... αντίστροφα ο χρόνος κυλάει!

Το ΔΣ

Κυριακή 7 Αυγούστου 2016

Πλεονάζουσες ώρες, προσλήψεις και διορισμοί. Ενημέρωση από τον ΠΑΣΑΔ μετά από τις τελευταίες μας επαφές στο Υπουργείο.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Email:pasadask@gmail.com

Προσλήψεις αναπληρωτών:  Ο αριθμός τους είναι άμεσα συνδεδεμένος με τις πλεονάζουσες ώρες. Μέχρι στιγμής κανείς δεν έχει εικόνα για το τι θα γίνει τον Σεπτέμβρη και αν οι πλεονάζουσες ώρες θα δώσουν αθροιστικά ωράριο δασκάλου και άρα μειωμένες  προσλήψεις  αναπληρωτών, όπως έχουμε περιγράψει σε παλιότερη ανάρτησή μας και όπως δείχνουν τα "κενά" των περιφερειακών. Η απαράδεκτη, καταφανώς αντιπαιδαγωγική και αβάσιμη λογική που επικράτησε στον υπολογισμό των κενών, την 1η Σεπτεμβρίου θα πρέπει να γίνει πράξη, καθώς οι διευθυντές θα πρέπει να καλύψουν τα ωράρια των συναδέλφων και εκεί δεν υπάρχουν οδηγίες, ακόμη, πέρα απ το ολοήμερο, για το πώς θα γίνει αυτό και τι θα γίνει με τα τμήματα που δεν έχουν δασκάλους. Όσα μέχρι τώρα έχουν ακουστεί θα πρέπει να πάρουν μορφή οδηγίας και επισήμως.
Η εκτίμησή μας είναι πως ούτε και το Υπουργείο έχει καταλήξει και οι αποφάσεις θα παρθούν ίσως και το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου. Η «άνεση» αυτή έρχεται από τις πιστώσεις οι οποίες είναι "βολικότερες" (ΕΣΠΑ και για πρωινό πλέον, χωρίς περιορισμούς στη διάθεση του) αλλά και περισσότερες απ ό,τι είχε υπολογιστεί αρχικά. Οι πολλές πιστώσεις όμως, όπως έχουμε αναφέρει, δε σημαίνουν και αντίστοιχα πολλές προσλήψεις αναπληρωτών. 

Μόνιμοι διορισμοί: Δεν είναι τυχαίο το αφύσικο "μάζεμα" των κενών σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και στο οποίο, εφόσον υπάρχουν πλέον τα αναγκαία κονδύλια, δεν υπάρχει ορατός λόγος επιμονής. Εκτίμηση μας είναι πως αυτό γίνεται για να μικρύνει η διαφορά οργανικών θέσεων και υπάρχοντος προσωπικού έτσι ώστε, αν έχει τη δυνατότητα, να μπορεί να προχωρήσει σε διορισμούς μέσα στο '17. Το πόσοι θα είναι αυτοί και πού, εκτός της ειδικής αγωγής, δεν μπορεί να υπολογιστεί με τα μέχρι τώρα δεδομένα. Δύσκολα πάντως βλέπουμε να υλοποιούνται οι εξαγγελίες για 20000 μόνιμους διορισμούς σε βάθος τριετίας.

Σύστημα διορισμών: Παρ όλα τα όσα έχουμε ακούσει κατά καιρούς από τον Υπουργό για γραπτό διαγωνισμό στον ΑΣΕΠ (στον οποίο ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε, για πολλούς και διάφορους λόγους, αντίθετοι)  φαίνεται (κι εδώ κρατάμε τις επιφυλάξεις μας για τα παρακάτω) να έχει "κλειδώσει" ένα σύστημα διορισμών μέσω ενός πίνακα κατάταξης με βάση την προϋπηρεσία και τα ακαδημαϊκά και κοινωνικά κριτήρια και στο οποίο θα εμπλέκονται νέοι πτυχιούχοι με αναπληρωτές. Δε θα προχωρήσουμε άλλο εδώ, καθώς το θέμα είναι αρκετά σοβαρό και πιστεύουμε πως πρέπει να προηγηθεί συζήτηση με τα μέλη μας, τους συναδέλφους και την Ομοσπονδία εντός του μηνός.

Είμαστε εδώ, παρακολουθούμε και όπου χρειάζεται, με τη δύναμη που μας δίνετε εσείς και η αποδοχή και αναγνώριση της εκπαιδευτικής κοινότητας, παρεμβαίνουμε. Καθώς οι εξελίξεις θα είναι γρήγορες και απρόβλεπτες σας καλούμε σε εγρήγορση και ετοιμότητα για την προάσπιση της εκπαιδευτικής και εργασιακής μας υπόστασης και ύπαρξης. Παλεύουμε για να μπορεί κι ο τελευταίος αναπληρωτής και φέτος να είναι στη θέση του.

Το  Δ.Σ.


Σάββατο 6 Αυγούστου 2016

Ολοήμερο Σχολείο: Πρόταση του ΠΑΣΑΔ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Email:pasadask@gmail.com

Συνάδελφοι, θεωρούμε ότι τα νέου τύπου ολοήμερα "παιδοφυλακτήρια" δεν προάγουν άλλα υποβιβάζουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο. Εμείς οραματιζόμαστε και θέλουμε ένα "ολοήμερο σχολείο" που θα αναδεικνύει τον ρόλο, και τον σκοπό της λειτουργίας του.


Παραθέτουμε λοιπόν το παρακάτω κείμενο εργασίας κι αυτό σημαίνει πως επιδέχεται τροποποιήσεις και βελτιώσεις, προς συζήτηση δείχνοντας την κατεύθυνση προς την οποία, για εμάς, πρέπει να κινηθεί ο παιδαγωγικός ρόλος του ολοήμερου και προτείνοντας τρόπο υλοποίησης. Στην προσπάθεια αυτή αρωγός μπορεί και πρέπει να είναι η ΔΟΕ που με τη συμμετοχή της και την υποστήριξή της, μπορεί να δώσει τη δυναμική που χρειάζεται στη διεκδίκηση ενός σύγχρονου , ανοιχτού , ολοήμερου σχολείου , που θα αγκαλιάζει όλα τα παιδιά και θα αποτελεί φάρο γνώσης και καινοτομίας. Είναι ένα κείμενο που θα κατατεθεί (με βελτιώσεις ή μη) στις 28/8 στο Δ.Σ. της ΔΟΕ και είναι περίπου όσα συζητήσαμε, στην τελευταία μας συνάντηση με συμβούλους του υπουργού, ζητώντας τον ορισμό υπεύθυνου δασκάλου ολοήμερου και παίρνοντας την απάντηση "...θα ξεκινήσουμε με τον μέχρι τώρα σχεδιασμό και αν δούμε στην πορεία ότι χρειάζεται θα τοποθετηθεί!" Σας καλούμε να είστε σε εγρήγορση για να διεκδικήσουμε το τέλος της προχειρότητας και τον σεβασμό στις παιδαγωγικές αξίες και στους μαθητές μας.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Ο δάσκαλος αυτός ενημερώνεται για όλους τους μαθητές και τις ιδιαιτερότητες τους (διατροφικές, μαθησιακές κλπ.). 
Γνωρίζει ακριβώς την ώρα αποχώρησης κάθε παιδιού και ποιος το παραλαμβάνει, την οικογενειακή του κατάσταση και τα πιθανά προβλήματα υγείας του, συμβάλλοντας έτσι στην εύρυθμη λειτουργία του ολοήμερου τμήματος.
Αποτέλεσμα αυτού θα είναι, εκτός από τους μαθητές και οι γονείς να αισθάνονται ασφάλεια, καθώς θα υπάρχει σταθερό σημείο αναφοράς, επικοινωνίας και συνεργασίας, όπως ο δάσκαλος της τάξης, καθ΄όλη την περίοδο λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου.
Για τον ίδιο λόγο θετικά θα επιδράσει και στους εκπαιδευτικούς που θα το πλαισιώνουν αφού, προκειμένου να συμπληρωθεί το ωράριό τους, θα είναι κάθε μέρα διαφορετικοί.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ:
Στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία, όπου οι δάσκαλοι του πρωινού καλύπτουν το ωράριο τους κάνοντας και υπερωρίες, κρίνεται απαραίτητη η τοποθέτηση υπεύθυνου δασκάλου ολοήμερου διότι εκεί δεν προκύπτουν πλεονάζουσες ώρες εκπαιδευτικών. Από 4/θεσιο δημοτικό σχολείο και πάνω, υπάρχει ένας σταθερός δάσκαλος υπεύθυνος ολοήμερου και οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι συμπληρώνουν το ωράριό τους εξαιτίας των πλεοναζουσών ωρών που θα προκύψουν.
Η ώρα σίτισης χρεώνεται ως διδακτική στον υπεύθυνο αλλά και σε κάθε άλλο δάσκαλο που χρειάζεται ανάλογα με τον αριθμό τμημάτων. Από τις 14:15 μέχρι τις 15:00 στα τμήματα θα γίνεται μελέτη και από τις 15:15 έως τις 16:00 που είναι η "Ευέλικτη" η τελευταία ώρα στο ολοήμερο, οι δάσκαλοι, μαζί με τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, απασχολούν τους μαθητές με καινοτόμα (πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας κλπ.) προγράμματα. Των προγραμμάτων αυτών, αναλαμβάνει το σχεδιασμό (από την αρχή της σχολικής χρονιάς) την υλοποίησή και την ολοκλήρωση, ο υπεύθυνος δάσκαλος ολοήμερου και μπορεί να είναι περισσότερα από ένα(1). Ο υπεύθυνος δάσκαλος μπορεί να εκπονήσει διαφορετικό πρόγραμμα, ανάλογα με την ηλικία των παιδιών και τα τμήματα, του οποίου τα χαρακτηριστικά θα είναι η βιωματικότητα, ανάπτυξη και καλλιέργεια κριτικής σκέψης, διαθεματικότητα κλπ.
Ο υπεύθυνος δάσκαλος στο ολοήμερο συμπληρώνει το ωράριο του στο πρωινό με συνδιδασκαλία, όπως προέβλεπε το πρόγραμμα ΕΣΠΑ μέχρι σήμερα ή καλύπτει κενά που προκύπτουν καθημερινά στα σχολεία λόγω έκτακτων αδειών ή εκτελεί χρέη γραμματειακής υποστήριξης, πάντα εντός του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου εργασιακού ωραρίου του.


Προσφυγικό: ενημέρωση από ΠΑΣΑΔ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Email:pasadask@gmail.com


Συνάδελφοι, σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησής μας, ακολουθούν αναρτήσεις με εκτενή ενημέρωση επί θεμάτων που μας αφορούν άμεσα.

Προσφυγικό
Θα έχουμε 800 προσλήψεις δασκάλων στις Τ.Υ.  Οι 450 περίπου όπου προϋπήρχαν και οι νέες θέσεις θα δημιουργηθούν σε σχολεία κοντά στις οικίες όπου διαμένουν μόνιμα οι πρόσφυγες με ενοίκιο (υπό την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ) σε μεγάλα αστικά κέντρα, σε χωριά και κωμοπόλεις. Εκεί τα παιδιά εύκολα μπορούν να μετακινηθούν με λεωφορεία και να εγγραφούν κανονικά στα σχολεία της περιοχής. Σ αυτό το σημείο επαναδιατυπώσαμε την πρότασή μας για επιπλέον δάσκαλο στα τμήματα που θα έχουν από 4 μικρούς πρόσφυγες και πάνω και πήραμε την απάντηση  πως όπου χρειαστεί θα γίνει.
Σε μεγάλους καταυλισμούς, όπως είναι έξω από το Χέρσο Κιλκίς, στο Κουτσόχερο Λάρισας και στον Σκαραμαγκά, θα φτιαχτούν σχολικές αίθουσες, ξεκινώντας πρώτα από τα νηπιαγωγεία και συνεχίζοντας με Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο. Ο αριθμός των παιδιών σε αυτούς τους καταυλισμούς είναι αρκετά μεγάλος και δεν μπορούν να μετακινηθούν σε κοντινό σχολείο γιατί οι αποστάσεις είναι τέτοιες που δεν το επιτρέπουν. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο στάδιο της προετοιμασίας και των προσφορών για δημιουργία αιθουσών. Το εκπαιδευτικό προσωπικό που θα απασχοληθεί εκεί θα είναι: α) μόνιμοι συνάδελφοι, οι οποίοι θα εχουν κάποια τυπικά προσόντα, για τις θέσεις υπευθύνων-συντονιστών (πιθανολογούμε μεταπτυχιακό διαπολιτισμικής κλπ) β) μόνιμοι συνάδελφοι οι οποίοι θα τα στελεχώσουν ως εκπαιδευτικοί κι εδώ με αυξημένα προσόντα και γ) αν δεν καλυφθούν οι θέσεις από την β περίπτωση, αναπληρωτές με πρόσληψη από τους πίνακες. Στις δυο πρώτες κατηγορίες η προσφορά θα είναι εθελοντική (κι εννοούμε όχι με αναγκαστική απόσπαση) και η τοποθέτηση κατόπιν επιλογής.Το κενό από τη μετακίνησή τους θα το καλύψουν αναπληρωτές. Ο συνολικος αριθμός εκπαιδευτικών ωστόσο δεν έχει υπολογιστεί ακόμη ανά βαθμίδα εκπαίδευσης. Χρήσιμο εδώ είναι να αναφερθεί πως οι υποδομές σ αυτές τις δομές θα λειτουργούν κι απόγευμα.

Καταλήγοντας, μας διαβεβαίωσαν πως όλα σχεδόν είναι έτοιμα μιας και γνωρίζουν πόσα παιδιά είναι και που και ανάλογα θα πραγματοποιήσουν τις αντίστοιχες προσλήψεις αναπληρωτών. Παρακολουθούμε το θέμα και παρεμβαίνουμε, όπου χρειάζεται, με συγκεκριμένες προτάσεις.


Το Δ.Σ.

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016

Συνάντηση με τον Πρόεδρο και τον Οργ.Γραμματέα της ΔΟΕ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Email:pasadask@gmail.com


Συνάδελφοι, γνωρίζετε πως παρά τα αλλεπάλληλα αιτήματα για συνάντηση του Δ.Σ.του Συλλόγου με το Δ.Σ. της ΔΟΕ, αυτό μέχρι τωρα δεν έχει καταστεί δυνατο. Χτες όμως (4/8) στο Υπουργείο και πριν τις προγραμματισμένες μας επαφές, συναντήσαμε τυχαία τον πρόεδρο της ΔΟΕ και τον Οργ. Γραμματέα της. Όπως είναι φυσικό αδράξαμε την ευκαιρία για συζήτηση επί των περισσοτέρων θεμάτων που μας απασχολούν, αναλύσαμε τις θέσεις μας και ενημερώσαμε για τις κινήσεις μας. Συνοπτικά αναφέρουμε τα παρακάτω:
Για το θέμα της παρακράτησης των Δ0: Τονίσαμε πως το μέτρο αντιβαίνει την αρχή της ίσης μεταχείρισης των εκπαιδευτικών και για εμάς και όχι μόνο, είναι ξεκάθαρα αντισυνταγματικό. Ζητήθηκε να αναλάβουν οι ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ την δικαστική διερεύνηση και προσβολή του. Μας δόθηκε η υπόσχεση πως θα διερευνηθεί.
Επίδομα θέσης ευθύνης: Η θέση μας είναι πως, στο "κενό νόμου" που υπάρχει για την απόδοσή του στους αναπληρωτές, θα πρέπει να βρεθεί μια λύση για τη νέα σχολική περίοδο. Συμφώνησαν και τόνισαν πως η ΔΟΕ είναι υπέρ αυτού.
Για τον υπεύθυνο δάσκαλο ολοήμερου: Η θέση της ΔΟΕ ήταν κατά των ΕΑΕΠ κι όχι κατά του ολοήμερου, όπως μας τονίστηκε και γι αυτό το αίτημα το βλέπουν θετικά και σημειωθηκε για περαιτέρω συζήτηση.
Λειτουργικά κενά: Ζητήσαμε να ενεργήσει η ΔΟΕ ώστε μέσω των αιρετών και των συλλόγων να έχουμε τα πραγματικά, οργανικά και λειτουργικά, κενά κάθε περιοχής. Θα είναι αρκετά χρονοβόρο, μας είπαν, προκειμένου να είναι αξιόπιστο αλλά το προσπαθούν.
Διορισμούς: Ρωτήσαμε ποια θα ήταν η θέση τους αν, λόγω της μακρόχρονης αδιοριστίας, ζητούσαμε μια δίχρονη μεταβατική περίοδο με διορισμούς αναπληρωτών. Μας παρέπεμψαν στη θέση που πήρε η ΔΟΕ στο τελευταίο συνέδριο της για μαζικούς, μόνιμους διορισμούς χωρίς κανένα κριτήριο.
Προσφυγικό: Θετική ήταν η στάση στις βελτιωτικές αλλαγές που προτείνουμε κατά την υλοποίηση του σχεδίου για τους πρόσφυγες.
Αίτημα για συνάντηση με το ΔΣ της ΔΟΕ: Μετά από τις έντονες διαμαρτυρίες μας στον πρόεδρο, η ημερομηνία που μας ανακοινώθηκε είναι η 28/8 καθώς τότε προσδιορίστηκε το επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας κι ελπίζουμε να μην υπάρξει ματαίωση η αναβολή της.
Χρηματοδότηση μεταφορικών μέσων για κινητοποιηση: Αρνητική ήταν η απάντηση που πήραμε γι απευθείας χρηματοδότηση από τη ΔΟΕ και μας παρέπεμψαν στους τοπικούς συλλόγους. Ζητήθηκε να είμαστε όλοι στην συγκέντρωση την 31/8 και συμφωνήσαμε να δούμε τους τρόπους μεταφοράς στη συνάντηση της 28ης Αυγούστου.
Μετά τη συζήτηση συμμετείχαμε σε συνάντηση συμβούλων Α/βάθμιας του υπουργού, του Προέδρου και του Οργ. Γραμματέα της ΔΟΕ, του συντονιστικού των νηπιαγωγών και της ομάδας των νηπιαγωγών "δικαίωμα στην εκπαίδευση", κατά την οποία εκφράστηκαν έντονα οι αντιθέσεις και οι διαφωνίες για το επικείμενο ολοήμερο νηπιαγωγείο, που επιχειρεί να εφαρμόσει το Υπουργείο από τη νέα σχολική χρονιά και δημιουργεί τα ίδια και ίσως χειρότερα προβλήματα, με τα δικά μας για τους συνάδελφους νηπιαγωγούς.
Το Δ.Σ.

Κυριακή 31 Ιουλίου 2016

Σχετικά με προσλήψεις αναπληρωτών

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Email:pasadask@gmail.com
Μετά τις συναντήσεις του Συλλόγου με διοικητικούς και πολιτικούς παράγοντες του Υπουργείου, ενημερώνουμε για τα παρακάτω:
ΕΣΠΑ: Έχουν πιστωθεί όλες οι αποζημιώσεις ΕΣΠΑ εκτός από μερικά προγράμματα Βοηθητικού Προσωπικού.
Η καθυστέρηση που παρατηρήθηκε οφείλεται στο μπέρδεμα που προέκυψε με τους Δ0.
Στη συζήτηση που ακολούθησε για τα προβλήματα της μισθοδοσίας αυτής της κατηγορίας, μας ειπώθηκε πως του χρόνου θα υπάρξει προσπάθεια όλες οι διευθύνσεις εκπ/σης πλέον ν αποκτήσουν e-banking ώστε να γίνονται αυτοματοποιημένα οι πληρωμές κάθε προγράμματος (ΕΣΠΑ-ΠΔΕ).
Προσλήψεις αναπληρωτών: Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου οι πίνακες θα έχουν βγει μέχρι 7/8 και Θ ακολουθήσει η πενθήμερη διορία ενστάσεων στον ΑΣΕΠ. Μέχρι και τη δημοσίευση των πινάκων τα λάθη που υπάρχουν στην προϋπηρεσία μπορούν να διορθώνονται μέσω των Διευθύνσεων όπου και εντοπίζονται αυτά.
Οι πιστώσεις που θα διατεθούν για αναπληρωτές εκτιμαται πως θα είναι 18500 με περίπου 12000 αυτών να δίνονται στην πρώτη φάση και μέχρι 6/9 όπως την υπολογίζουν. Υπάρχουν και άλλες 1500 για να διατεθούν όπου χρειαστεί.
Προσφυγικό: Οι 800 πιστώσεις Τ.Υ. για ΠΕ70 θα είναι, οι 430 περίπου, σε ήδη υπάρχουσες δομές και τάξεις και οι υπόλοιπες σε περιοχές και σχολεία πέριξ των καταυλισμών. Υπάρχει η σκέψη να ανοίξουν, αν υπάρχουν, κλειστά σχολεία κοντά στους καταυλισμούς των προσφύγων. Ζητήσαμε και ζητάμε εδώ, στα κανονικά τμήματα με μεγάλη προσθήκη προσφύγων να υπάρχουν δύο δάσκαλοι (εμπειρία που ήδη έχουμε από τα σχολεία ΖΕΠ) προκειμένου να αποφύγουμε διαφόρων ειδών προβλήματα και να παραχθεί το απαιτούμενο παιδαγωγικό έργο.
Συνάδελφοι επιμένουμε πως το διάστημα που διανύουμε είναι καθοριστικό για την πραγματικότητα, όπως αυτή θα διαμορφωθεί, του Σεπτεμβρίου, γι αυτό και ζητάμε να ενισχύσετε τη δύναμη ΣΑΣ, τη φωνή ΣΑΣ, παρακινώντας γνωστούς και φίλους να εγγραφούν στον Σύλλογο.

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016

Συνέντευξη προέδρου ΠΑ.Σ.Α.Δ, Βασίλη Φερφυρή στο ραδιόφωνο της ΕΡΑ, 105,8 FM

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Email:pasadask@gmail.com

Η συνέντευξη του προέδρου του συλλόγου μας, στο ραδιόφωνο της ΕΡΑ και συγκεκριμένα στο Πρώτο Πρόγραμμα, 105.8 f.m, καλεσμένος στην εκπομπή του κ. Τσούκαλου.

Σάββατο 23 Ιουλίου 2016

Ένταξη και εκπαίδευση προσφύγων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Email:pasadask@gmail.com

Η εκπαίδευση διαδραματίζει βασικό ρόλο στην ομαλή ένταξη των προσφύγων στο νέο τους περιβάλλον. Αποτελεί βασικό και αναφαίρετο δικαίωμα όλων των παιδιών να έχουν τη δυνατότητα να μετέχουν των σχολικών δραστηριοτήτων. Ένα ανθρώπινο δικαίωμα το οποίο η πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει, ώστε η εκπαίδευση να είναι προσβάσιμη σε όλους. Αίτημα του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Δασκάλων είναι η ομαλή ένταξη  όλων των παιδιών των προσφύγων σε ολιγομελή Τμήματα Υποδοχής στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία. Δεδομένου της απόστασης κάποιων δομών από τα σχολεία, της έλλειψης σχολικής εμπειρίας εξαιτίας του μακροχρόνιου πολέμου κυρίως σε παιδιά μικρής ηλικίας, καθώς επίσης και την ανάγκη για ψυχοκοινωνική στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους, που είναι επιφυλακτικοί για τη μετακίνησή των παιδιών τους στα σχολεία, θα μπορούσε να γίνει ένας διαχωρισμός σε δύο κατηγορίες:

Α) Στα νήπια και τις πρώτες δύο τάξεις του Δημοτικού, όπου το μάθημα-απασχόληση για την κάθε ηλικιακή ομάδα θα γίνεται για τον επόμενο χρόνο μέσα στις δομές και εκτός των δράσεων για την εκμάθησης της γλώσσας μέσω του παιχνιδιού, θα περιλαμβάνονται και δράσεις που θα έχουν αναφορές στη δική τους γλώσσα και κουλτούρα. Σημαντική εδώ θεωρούμε τη συμβολή των ειδικοτήτων που σε συνεργασία με παιδοψυχολόγους θα ολοκληρώνουν τη διαδικασία δρώντας ανάλογα με τις μελετημένες ανάγκες των ομάδων. Εναλλακτικά, το μάθημα-απασχόληση μπορεί να γίνεται στις υπάρχουσες σχολικές δομές, που όμως θα είναι ενισχυμένες με επιπλέον διδακτικό προσωπικό.
Β) Στα παιδιά που έχουν σχολική εμπειρία και μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα στο σχολείο, τα οποία και θα ενταχθούν στα τμήματα υποδοχής στα σχολεία διασποράς τους. Δεν θα πρέπει να εστιάσουμε μόνο όμως στην εκμάθηση της γλώσσας, αλλά και στην αποφόρτισή τους με στοχευμένες παιδαγωγικές δράσεις, μιας και δεν πρόκειται για παιδιά οικονομικών μεταναστών, αλλά για παιδιά που κουβαλάνε το φορτίο του πολέμου. Τα τμήματα υποδοχής θα πρέπει να είναι στελεχωμένα με αυξημένο διδακτικό προσωπικό και  κάθε τμήμα να έχει απαραίτητα και δεύτερο δάσκαλο. Μέσα από τους πίνακες αναπληρωτών για την εκπαίδευση των προσφύγων μπορούν να προσληφθούν, νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και ειδικότητες.
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, είναι και η εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερη γλώσσα στους ενήλικες πρόσφυγες. Σ αυτή την περίπτωση το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως το έχον την εμπειρία καθώς ειδικεύεται στο αντικείμενο. Μπορούν να προσληφθούν δάσκαλοι και φιλόλογοι μέσα από τους πίνακες αναπληρωτών. Σε όλες τις περιπτώσεις η χρηματοδότηση μπορεί να γίνει μέσω ΕΣΠΑ.

Συνάδελφοι, με αυτή μας την πρόταση, βάλαμε από νωρίς τους πυλώνες γι αυτή τη συζήτηση και δεν διεκδικήσαμε ποτέ ούτε το αλάθητο, ούτε το άριστο ή το μοναδικό. Η πρόταση μας για την εκπαίδευση των προσφύγων, συνδέεται άρρηκτα, με την υπό μελέτη πρόταση του ΠΑΣΑΔ για το «ανοιχτό σχολείο» που θα παρουσιάσουμε σύντομα.

Θυμίζουμε ότι κανένας δεν γίνεται πρόσφυγας από επιλογή…

Πέμπτη 21 Ιουλίου 2016

Ενημέρωση για τις προσφυγικές δομές

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Email:pasadask@gmail.com

Σε συνέχεια της ενημέρωσης του Συλλόγου από το Υπουργείο:
Προσφυγικό: Σε δύο φάσεις θα γίνει η κάλυψη των θέσεων μέσα στις προσφυγικές δομές. Η πρώτη φάση θα γίνει με πρόσκληση μονίμων και εθελοντική συμμετοχή και η δεύτερη φάση με προσλήψεις αναπληρωτών.
Δεν είναι γνωστά ακόμη, αν θα υπάρξουν συγκεκριμένα κριτήρια ή προαπαιτούμενα, ο αριθμός και οι κλάδοι των εκπαιδευτικών που θα απασχοληθούν, ούτε και το παιδαγωγικό- διδακτικό πλάνο των δράσεων.
Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένονται οι κινήσεις που θα διευκρινίζουν τα παραπάνω όπως η έκδοση της ή των σχετικών εγκυκλίων.
Το ΔΣ